15.10.07

Olmasaydı baştan...

Kuzey kutbundaki buzullar hızla eriyor. Çünkü iklim değişikliği suları ısıtıyor. 2040 yılında oradaki buzulların tamamen erimiş olacağı öngörülüyor. Kuzey kutbunda kara parçası yok. Sadece büyük buz kütlelerinden oluşuyor. Eridiğinde altından birşey çıkmayacak. Su, ülkeleri tehdit edecek ve muhtemelen de coğrafyayı değiştirecek.


Olmasaydı taa en başından... İnsanoğlu gezegenin de, içinde yaşayan tüm canlıların da katili. Maalesef bizim bireysel çabalarımızın yanında, ülkelerin daha fazla sallanmaması ve radikal değişikliklerle gezegeni kurtarması gerekiyor.


Kaynaklar: LMU, ntvmsnbc.com, vikipedi.

8 yorum:

bembi dedi ki...

"olmasaydı taa en başından" demişsin ya.. gerçekten de olmasaydı taa en baştan.. hiç umudum yok benim... blogunu görürlerse, NASA'dan davet alabilirsin!! çok çok güzel olmuş! ellerine sağlık :)))

fikriminincegülü dedi ki...

Hakikaten olmasaydı... ama oldu. Keşke bundan sonrası için tedbirler alınsa da geleceği kurtarabilsek. Her şey için çok geç olmadan uyanması gerekenler uyanabilse keşke.. bir daha "keşke" demesek keşke... ellerine, o duyarlı yüreğine sağlık canım.

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

biz tüm bu olanları eskiden filmlerde izliyorduk,korku ve aksiyon filmi niyetine,heyecanlanıp,film bitince ohh be film ,gerçek değil diye içimizi rahatlatıyorduk...
Ama artık ben gerçekten korkuyorum,çünkü filmlerde gördüklerim gerçek oluyor...
evin bodrum katına inip üzerime örtüler örtüp cenin pozisyonunda yatmak istiyorum...
tehlike geçip gider mi acaba...

Deniz dedi ki...

Bembiciğim, buzulları silerken, kara parçalarını "şurası da su altında kalabilir, şurayı da silebilirim" derken bile içim garip oldu. Birçok yer, birçok ada yok oldu. Birçok kıyı girintisi sularla doldu... Gene de ümit ediyorum ki bu sadece söylenenlerde kalacak ve böyle felaketler olmayacak :(


fikriminciğim, aynen katılıyorum. Keşke demeyi sevmiyorum, bir daha bu konuda da demeyecek olmayı umuyorum :(

periliciğim, değil mi! Bunlar tıpkı filmlerde gördüğümüz gibi. NE yazık bizler ve dünya canlıları o filmleri yaşayacağız. Nasılsa bir gün öleceğiz, bari yüzümüze gözümüze bulaştırmasaydık :(

Bilun dedi ki...

Keşke olmasaydı ta en baştan.. Haklısın ve de çok duyarlısın Deniz'cim..
Keşke, keşke, keşke demekten başka bi'şey niye gelmez ki elimizden?
:(

Mutlu Kadın dedi ki...

Umarım seninde dediğin gibi bunlar hep söylentilerde kalır. Açıkçası artık ben kendimden çok çocuklarımız için endişeleniyorum.

Deniz dedi ki...

Biluncuğum, maalesef gelmiyor pek birşey. Elimizden geleni yapıyoruz da, asıl yapılması gerekenler yapılmıyor :(

Mutlu kadın, elbette... Anne olan hiçbir kadın kendini düşünmüyordur, haklısın. Ama artık olan olmuş, doğan doğmuş... Ben de çok üzülüp endişeleniyorum...

beyhan dedi ki...

eline sağlık denizcim, herkesin ama özellikle de devletleri yönetenlerin titreyip kendilerine gelmelerini diliyorum.